Építőipari tanácsadás kicsit szabadszájúan, de nagyon érthetően

KömKel: minden, ami családi ház...

Hozzászólások, kommentek

2023. december 26. - KömKel

Igyekeztem kizárni magamat a Facebook/Instagram/Tiktok és társaitól, nem is használom ezeket személyes célra, mert egyszerűen időrablónak érzem a céltalan görgetést és tartalomfogyasztást.

Ennek persze ellentmond az, hogy én is ezeken az oldalakon népszerűsítem a bejegyzéseimet, tehát generálom a görgetnivalót...

059_komment_tiltasa.jpg

Volt egy olyan naív elképzelésem, hogy a saját honlapomon és a fórumban tudok kommenteket engedni, azokra reagálni, stb.
Sajnos komolyabb IT felkészültség kell már egy ilyen kis weblapnak is, mert szó szerint napi több száz(!) spames hozzászólás érkezik, amiket bár nekem kell jóváhagyni/törölni, de közben a nagytestvér is figyel és feketelistára tette a domainnevemet, amivel komolyabb problémáim és károm is lett.

Szóval egyszerűen le kellett tiltanom a hozzászólások lehetőségeit mindkét saját oldalamon. A blogon már korábban megtettem, mert ott azt a mocskolódást normális ember gyomra nem veszi be.

A YOUTUBE videóimnál lehet kommentelni, de mindegyiket én hagyom jóvá. A Google szűrőin keresztül nem jönnek át spamek, itt könnyebb a dolgom.

Tiktok / Instagram / Threads felületeken sosem lesz kommentelhetőség.

A Kömkel facebook oldalán a blog.hu-hoz hasonlóan leszedtem a kommentek lehetőségét.

A bejegyzéseket a Kömkel-csoportban lehet majd kommentelni.

2009-ben kezdtem el online működni Kömkelként, akkor még az Index házépítős fórumain, valamint ezzel párhuzamosan blogoltam is. Teljesen más volt a légkör, a hozzászólások 10%-a verte le a lécet.

Eltelt jópár év és megfordult a világ. A 10% normális, a döntő többség kötekedik, mocskolódik, fenyegetőzik. Semmi bajom az érdemi vitával, mert az viszi előre a közösséget és körbejárva egy adott témát szélesiti a látókört.

DE EZ NEM AZ!

Nem vagyok hajlandó az életemből akár csak napi fél órát is azzal tölteni, hogy az ilyen mocskokat takarítsam. Azon kivül, hogy nyomok egy "delete"-t, sajnos elolvasom amít ír és felbszom magam rajta.

Egy órája forrok magamban, mert a büdös gyökér bekommentelte az egyik mostani bejegyzésem alá, hogy olvashatatlan, mert nem használok hosszú Í-ket, valamint hogy miért nincs leirva, hogyan és miképp jött ki pontosan a számitás.
Azt a cikket félvakon írtam a laptopon...
A számitás pedig nem releváns a cikk szempontjából, mert csak az érték számít...

Kitiltottam mindenhonnan az illetőt, ilyen energiavámpírokra nincs szükségem se nekem, se a közösségnek.

Kömkel én vagyok egyszemélyben.

Vannak kollégáim, akik a háttérben végzik a dolgukat és segítenek, de minden cikk/bejegyzés/video/podcast az én tollamból ered. Viszont ennek megvan az a határa, amennyit elbírok.

Hiába kérnék fel valakit, hogy vágja meg a videóimat vagy podcastjeimet. Amennyi idő alatt elmagyarázom mit akarok és leellenőrzöm a végeredményt, időben ugyanott vagyok.
Tervezésnél még nagyobb a felelősség. Ha én hibázok, akkor magamat okolhatom.

Száz szónak is egy a vége: kommentelni a Youtube csatornán lehet, illetve a facebook-csoportban.
Mivel nem vagyok rákényszerűlve arra, hogy a követőszámom állandóan növekedjen, nincsenek hozzászólások, nem fogadok el szponzorációt, egyáltalán nem érdekel, ha ki kell tiltanom embereket az oldalaimról a nem megfelelő viselkedés miatt.

Igen, ez diktatúra.

Ez az ÉN játszóterem. A normális játszótársakat szívesen látom továbbra is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://komkel.blog.hu/api/trackback/id/tr5718288867
süti beállítások módosítása